Tedavi Kanal Tedavisi

Kanal Tedavisi

Kanal tedavisi nedir?
  • Diş çürüğünün dişin canlı kısmına ulaşmasıyla bu bölgenin iltihaplanması olayına pulpitis ( dişin canlı kısmının iltihaplanması) denir. Bu olay sonucunda dişin iltihaplı kısmının temizlenmesi işlemine kanal tedavisi denir.
  • Kanal tedavisi yapılması gereken dişlerde gece uykudan uyandıran, kendiliğinden başlayan, uzun süren ve dişe temas edildiğinde hissedilen şiddetli ağrı vardır.
  • Ağrının gece daha fazla olmasının sebebi iltihap nedeniyle genişleyen kan damarlarına yatay durumdayken gelen kanın artmasıdır.
  • Kanal tedavisi gereken dişlerde ağrı yalnızca dişte değil yüzde, boyunda, kulakta ve başın bir yarısında dahi hissedilebilir.
  • Kanal tedavisi dişin özü denilen sinir ve kan damarlarından oluşan dokunun alınması işlemidir.
  • Kanal tedavisi geçiren dişler cansız değildirler sadece öz kısımları yoktur. Görüntü olarak diğer dişlerden hiç bir farkı yoktur.
  • Özün alınmasından doğan boşluk antiseptik maddelerle doldurulur
  • Kanal tedavisi yapılırken hiç bir ağrı hissedilmez tedaviyi takip eden ilk bir kaç gün hafif ağrı olabilir.
  • Kanal tedavisi yapılmayan dişlerde iltihabın ilerlemesi sonucu kök ucunda kist veya granülom olabilir. Bu da kemikte harabiyet yapar ve tedavi güçleşir.
  • Normal şartlarda kanal tedavisi olan dişlerde hiç bir ağrı hissedilmez
  • Tedavi süresi enfeksiyonun miktarına bağlı olarak değişir.
  • Günümüzde lazerin kullanılmasıyla kök kanalları dezenfekte edilebilmekte ve kök ucu enfeksiyonları daha kolay tedavi edilebilmektedir.
  • Ayrıca mikro endodontideki gelişmeler kanalların daha efektif temizlenebilmesini sağlamaktadır.
  • Kanal tedavisi sonucunda dişlerde meydana gelen renk değişimleri beyazlatma tedavisi ile giderilebilir